Møder
Velkommen til vores hjemmeside
Her ligger referater fra bestyrelsesmøder til 2.11.2022
Referat af bestyrelsesmøde, 2. november 2022
Til stede:
Stinne,
Dan, Jonny, Christell, Lars
Fraværende: Mille
1.
Gennemgang
af referat fra sidst
Vandfri Urinal – stadig ved at blive undersøgt
Opvaskemaskine – vi har fået ny
Husalf – Jan holder øje med håndklæder mm. og giver besked til Jonny, som køber
ind/bestiller hjem
Ramper til dørene – vores rampe bliver lagt fast ved indgangen til messen
2. Brita har trukket sig fra bestyrelsen, og Lars – Rødbeden – træder ind i stedet i
3.
Økonomi
– ser godt ud
Vi har skiftet gasselskab, men forventer stadig højere gas- og elregninger
4.
Nye
medlemmer
Finn Holten, Tom Christiansen, Anne Marie Farsøe og Poul Steffensen er optaget
som medlemmer
5.
Nye
nøgler / ombytning af nøgler
Vi har fået tilbud på omstilling af låse og nye nøgler, som vi accepterer.
Jonny bestiller, og vi vender tilbage, når vi har modtaget nøgler/ved mere.
6.
Kommunikation
Jonny har hos kommunen under §18 og §79 søgt om midler/tilskud til aktiviteter
i Fiskerhytten, bl.a. bankospil og udflugter.
Hvis det bliver bevilget, er udbetaling til marts 2023.
Fremadrettet giver Fiskerhytten en kasse øl i Hytten på selve fødselsdagen ved medlemmers
runde og halvrunde fødselsdage, nemlig 30, 40, 50, 60, 70, 75, 80, 85 år osv.
Det er uanset om fødselaren har mulighed for at deltage – så husk at give
besked til bestyrelsen om disse fødselsdage.
7.
Aktivitetsudvalg
Bestyrelsen har ikke fået reaktioner på opfordringen til at melde sig til
aktivitetsudvalget i det seneste referat, så nu vil vi lave noget opsøgende arbejde
for at få udvalget i gang igen.
8.
Fest
5. november 2022
Alle relevante naboer er blevet informeret om festen.
Ellers er der tjek på det hele.
9.
Evt.
Efter at øl-automaten er blevet udskiftet, mangler der isolering omkring
indgangspartiet. Dan undersøger, hvem der evt. kan hjælpe.
Øl-automaten:
Jonny og Dan er jævnligt i kontakt med Carlsberg om service mm.
Vi rykker også kraftigt for, at vi kan få en ny automat, men Carlsberg får ikke
nye maskiner hjem før i det nye år. Vi presser på for at komme øverst på listen
til levering.
Vores kontakt hos Carlsberg er ved at undersøge, om vi kan få en køle-øltønde,
så vi har ekstra kølemulighed.
Der er indkøbt nye lamper med følere, som vil blive sat op på hver side af
skuret, ved dørene til lageret, og dermed også ved indgangen til messen.
Vi synes, at det kunne være dejligt at genoptage den gamle tradition med
udflugter ud af huset.
Derfor beder Bestyrelsen om forslag til, hvor vi kunne tage hen.
Der har været et tilfælde af Corona. Vedkommende var i Hytten lørdag 29.10. og
fik symptomer tirsdag 2.11.
10.
Næste bestyrelsesmøder:
7.12.2022 især vedr. generalforsamling
11.1.2023 alm. bestyrelsesmøde
3.11.2022 Stinne
--------------------------------------------------------
Referat af bestyrelsesmøde, 10. august 2022
Deltagere:
Stinne, Jonny, Dan, Lars, Mille, Christell
Fraværende:
Brita
1.
Gennemgang af referat fra sidste møde
Jonny
arbejder på nøgleliste.
Ingen yderligere kommentarer
2.
Økonomi
Økonomien ser sund ud.
3.
Nye medlemmer
Jørgen
Hansen (vognmanden) er optaget som medlem igen.
4.
Nye nøgler / ombytning af nøgler
Udsættes til næste møde, da det ikke har været muligt
at indhente tilbud pga. ferie.
5.
Diverse vedr. huset:
- Vandfri Urinal i Messens toilet.
Johnny undersøger mulighed og pris. - Der bliver samtidigt set på toilettet på handicaptoilettet.
- Brug af opvaskemaskine.
Det opfordres at fylde maskinen helt op, inden den sættes i gang. Der sættes et
skilt op i køkkenet og i messen.
-
Tomme øldåser. Husk at købe dine drikkevarer i huset.
-
Husalf: Hvem holder øje med håndklæder, aftørringspapir, toiletpapir mm.
Johnny vil undersøge, hvem der kunne være vores
husalf.
6. Evaluering af fællesarbejde og grill-arrangement.
- Fællesarbejdet gik rigtig godt, der blev lavet
meget. Stor ros til køkkenpersonalet for en dejlig frokost.
- Grillarrangementet: Vi er blevet klogere på
tidsplanlægning. Ellers gik det rigtig
godt.
7.
Planlægning af oktoberfest
Oktoberfesten er flyttet til d. 5/11.
Det bliver et aften arrangement med mad ude fra og levende musik.
Festudvalget består af Stinne, Jonny, og Lars (rødbeden).
Der kommer et opslag i messen senere.
8. Aktivitetsudvalg
Vi har p.t. ikke et Aktivitetsudvalg. Derfor vil bestyrelsen opfordre
interesserede medlemmer til at melde sig til bestyrelsen.
Aktivitetsudvalget kan f.eks. arrangere udflugter, aktiviteter i huset,
organisere, men ikke stå for, madaftener. Alt sammen med hjælp fra os andre
medlemmer, dvs. det er ikke absolut aktivitetsudvalget, der skal lave det
praktiske arbejde.
9.
Eventuelt
Bankospillet forsætter og får tilført flere midler pga. stigende priser.
Vi undersøger om ramper til dørene, så adgang til fiskehytten bliver lettere
tilgængelig.
Der planlægges en madaften den 20/9. Nærmere info følger.
Næste bestyrelsesmøde den 2/11.22
10.08.2022
Christell, referent / Stinne, formand
Referat af bestyrelsesmøde, 2. august 2022
Til stede:
Stinne,
Jonny, Brita, Dan, Lars, Mille
Fraværende:
Christell
I forbindelse med at Jonny opsagde vores aftale med Carlsberg, kom Carlsberg med et godt tilbud, der matcher vores udspil fra den ekstraordinære generalforsamling.
Bestyrelsen har derfor besluttet at fortsætte med at få leveret øl og vand fra Carlsberg.
Carlsberg udskifter øl-automaten til en forhåbentlig bedre udgave af samme type automat.
Derudover anskaffes en vekselautomat.
Næste møde: 10.08.2022
2.8.2022
Stinne
Referat af bestyrelsesmøde, 2. juni 2022
Til stede:
Stinne,
Jonny, Christell, Brita, Dan, Lars
Fraværende:
Mille
Gennemgang af referat fra sidste møde
Mille og Christell har fået nøgler. Der bliver lavet en liste over, hvem der har nøgler.
En enkelt restance - følges op.
Ingen yderligere kommentarer.
Nye medlemmer
Connie Løvstrøm og Jette Lucassen er optaget som nye medlemmer
Evaluering af forårsfesten
Et godt arrangement, meget ros fra deltagerne.
Planlægning af fællesarbejde 25./26. juni
Der bliver sat en seddel op, som man kan skrive sig på. Frokost Dan og Brita.
Planlægning af festligt arrangement 6. august 2022
Der bliver afholdt et grill- arrangement. Der kommer et opslag.
Stinne, Brita og Christell står for det.
Nyt fra energiudvalget
Udvalget undersøger stadig og afventer møde med kommunen
Nyt fra øl-udvalget
Øl udvalget har arbejdet på et forslag, vedrørende ølsystemet. Bestyrelsen arbejder videre.
Eventuelt
Vi er ikke momsregistreret mere, vi har fået refunderet 39.600 kr. fra skat.
Ved fremtidige festlige arrangementer, vil der være nye priser for hele flasker spiritus og store sodavand.
1 flaske spiritus 180kr. 1 stor sodavand 35kr.
Der blev i sin tid indsamlet penge til Kurts bisættelse, som skulle overdrages til hans søn. Da det ikke var muligt at overlevere pengene til sønnen, blev nogle medlemmer enige om, at pengene i Kurts ånd skulle bruges ved sociale arrangementer i hytten.
To medlemmer har ønsket deres penge tilbage, og det vil blive ordnet hurtigst muligt.
2.6.2022
Christell, referent
Referat af Bestyrelsesmøde, den 28. april 2022
Til stede: Stinne, Jonny, Dan, Brita; Christell, Mille og Lars (Rødbeden)
Konstituering - herunder overdragelse/fordeling af
opgaver
Næstformand Dan Ingemann, Sekretær Christell Petersen.
Nøgler til skuret har Jonny og Dan
Nye nøgler laves til Mille og Christell, så der er større
muligheder for veksling
Aftalt fordeling af de forskellige opgaver.
Nye medlemmer
Michael Mogensen er optaget som medlem
Restancer
6-7 restancer. Hvoraf ca. 3 er forglemmelse.
Omkring 9 udmeldelser.
4. Årets faste aktiviteter
6. august 2022, festligt arrangement.
8. oktober 2022, festligt arrangement.
18. december 2022, julegløgg
Ideer fra medlemmer til arrangementer i hytten modtages gerne.
5. Pligtarbejde (Fællesarbejde)
25. – 26. juni 2022. Noter datoen, nærmere følger.
6. Fastlæggelse af årets bestyrelsesmøder
1/6, 10/8, 26/10 2022. 11/1 2023
7. Planlægning af Fest med musik (Forårsfrokost) 21. maj 2022
Spisning kl.14.00. Musik med Daniel Lindegård, opslag følger.
8. Ølsalget
Der er nedsat et udvalg for udvikling af ølsalget. Bestående af Johnny, Rødbeden, Brita.
Evt. – Intet
28.4.2022 Christell /Stinne
----------------------------------------------------------
NB: Ændring i referat herunder:
Dato for "Nytårsfrokost" med musik er flyttet til
21. maj 2022
(
da 28.maj er i Kr. Himmelfartsferien)
Referat af Bestyrelsesmøde onsdag d. 16/3.22
Til
stede: Frank, Jonny, Stinne, Dan, Mille, Brita
Fraværende:
Finn
1.
Økonomi
Økonomien følges tæt, og vi er opmærksomme på
stigninger i priser på el, gas og
vand, samt på øl og
sodavand.
2.
Fastlæggelse af ny dato for ”Nytårsfrokost” med musik
Ny
dato er 21. maj 2022 – der kommer opslag i hytten
3.
Nye medlemmer
Jette
Skov Vestbjerg er optaget som medlem.
-
Jette har været
her et par gange, og 2 fra bestyrelsen
samt et par medlemmer har mødt Jette.
I lyset af det faldende medlemstal har bestyrelsen valgt en mere tilgængelig praksis i forhold til at optage medlemmer, hvorfor vi som sagt har optaget Jette.
4.
Planlægning af Generalforsamling
Udvalg bestående af Frank, Jonny og Stinne går videre med detailplanlægning
5. Indkøb af vekselautomat
Vi
indkøber en vekselautomat, så der hele tiden er adgang til at få vekslet til
mønter.
6.
Næste møde
12.
april 2022, kl. 13.00
7. Evt.
Ølmanden
har fået Corona – der er blevet orienteret til alle relevante parter, som kan
have været i kontakt med ham.
Der er aftalt en afløsningsplan for opfyldning af ølautomaten mellem bestyrelsesmedlemmerne
På grund af stigende priser har bestyrelsen besluttet at sætte prisen på en flaske vin op til 75 kr.
Bestyrelsen har modtaget en rosende skrivelse fra et medlem. Tak for det.
Fremadrettet indkøbes spiritus og vin i Danmark – gerne på tilbud.
Referent: Stinne / Formand: Frank
------------------------------------------------------------
Referat af Bestyrelsesmøde onsdag d. 3/3.22
Til
stede: Frank, Jonny, Stinne
1.
Samtale med medlem
Bestyrelsen har meddelt karantæne til et medlem pga. verbale trusler mod et andet medlem. Karantænen er gældende frem til generalforsamlingen.
Der er flere medlemmer, som har hørt truslen, men medlemmet kan ikke selv erindre at have udtalt en trusse
2.
Behandling af klage.
Der
er givet svar på klage til medlemmet.
R eferent: Stinne / Formand: Frank
Referat fra ex.ord.best.møde d. 22/2 - 22
Til stede : Frank, Johnny, Dan, Mille, Brita og Finn - samt Anni som var indkaldt - pga. opslag i Hytten.
Opslaget blev drøftet - og flg. emner blev præciseret:
Ref. vedr Kajs præsentation (pkt.1 i vedlagte ref. fra sidste møde) blev betegnet som ufuldstændigt - bestyrelsen gjorde opmærksom på at forslagene endnu kun er på tegnebrættet - og at der intet er besluttet desangående - og at der er overvejelser igang, som går på at punktet behandles på næste GF - så alle har mulighed for at komme til orde.
Der blev spurgt om hvorfor opslaget var blevet nedtaget fra opslagstavlen - svaret fremgår af bilag 2 samt bilag 3. (som omhandler regler for opslag i hht gældende Gf-beslutning.
Dette handler om opslagets sidste afsnit hvor opslagets forfatter ikke opfatter formuleringerne som en klage - men hvor bestyrelsen havde den modsatte opfattelse - nemlig helt klart opfattede det som en klage.
Herudover gennemgik vi procedure vedr. optagelse af nye medlemmer.
Der blev udtrykt undren over at Gf. var blevet udskudt - grunden er at så vil smittetallet forhåbentlig være sunket til et noget lavere niveu. Altså af hensyn til vores medlemmer.
Ordstyrer: Johnny - ref: Mille.
Tilføjelse vedr. bilag nævnt i referatet:
Opslag er ikke vedlagt, da det i Bestyrelsens optik udgjorde en klage, som vi ikke offentliggør.
Bilag 2 er svar til opslagets forfatter, som bl.a. indeholder en opfordring til ikke at sætte opslag op, alternativt omformulere opslaget. Offentliggøres ikke.
Bilag 3 er de kopi af regler vedr. behandling af klager, som er vedtaget på seneste generalforsamling.
01.03.2022/ Stinne
Referat af bestyrelsesmøde 16. februar 2022
Til stede: Frank, Stinne, Jonny, Dan, Mille, Brita, Finn
Siden sidst - opfølgning:
Værktøjskasse:
Værktøjskasse er etableret og vil være placeret i skuret. Den er beregnet til
intern brug i Fiskerhytten - og skal i
kke
lånes ud.
Energiudvalget:
Formål: At finde
besparelser i Hyttens forbrug - både på kort og langt sigt.
De voldsomt stigende
energipriser betyder at der er behov for at fokusere på dette område. Således
vil Hyttens øgede udgifter i denne sammenhæng blive genstand for behandling på
næste møde.
Energiudvalget har møde med ”Airmaster” d. 17.2. vedr. vores ventilations-
anlæg – for information om andre/nye/billigere muligheder.
Der er indkøbt og opsat nye lysdæmpere i Salonen og Messen. Endvidere er pærer i Messen udskiftet til energibesparende pærer, som kan dæmpes, og der er indkøbt pærer til Salonen.
Vores gasfyr er 20 år gammelt – så energiudvalget ser på forskellige muligheder samt kontakter kommunen vedr. gensidig information og oplysning om evt. tilladelser/økonomisk støtte til dette projekt.
Hjertestarter:
Vi skifter til et firma der
kan servicere vores hjertestarter billigere.
Forsikring:
Jonny har indhentet tilbud på vores forsikringer hos Tryg – med en besparelse
på ca. 2.000 kr. til følge – gældende fra 2023.
1. Indbudt gæst -
Kaj fik ordet.
Kaj
er medlem i Fiskerhytten og er med i Menighedsrådet og i ejerforeningen Åhavnen
1.
Kaj præsenterede nogle tanker om et udvidet samarbejde, med bl.a. Menighedsrådet og Ældresagen pga. af deres akutte mangel på lokaler til sociale sammenkomster og møder - mod betaling selvsagt.
Bestyrelsen overvejer grundigt div. konsekvenser - og behandler emnet på et senere bestyrelsesmøde - med henblik på evt. at strikke en hensigtsmæssig konstruktion sammen - i overensstemmelse m. Hyttens interesser.
2. Coronasituationen
Restriktionerne i Hytten i forbindelse med Corona ophæves. Restriktionerne er væk -
men det er smitten ikke. Bestyrelsen opfordrer derfor i al stilfærdighed til,
at vi fortsat passer på hinanden, og opretholder de efterhånden kendte
forholdsregler bl.a. med håndvask/håndsprit og afstand.
3. Generalforsamling:
Af hensyn til de stadig meget høje smittetal har bestyrelsen valgt at skyde
generalforsamlingen til søndag, den 24. april 2022 kl.11.00.
4.
Nye medlemmer:
Jesper Møller Petersen er optaget som medlem
Næste møde:
Onsdag d.16/3 kl. 17.00.
Fastlæggelse af dato for Nytårs-frokost vil ske her.
5.
6.
Evt.:
- Jonny overtager tjansen med udlån af Salonen i en
periode.
-Vi kigger på, om vi evt. ikke mere skal være moms-
registrerede.
Jonny og Stinne tager et møde med en revisor om dette
- Vi starter op med “Madaften-arrangementer”
igen.
Det første bliver ons. d. 9/3 kl. 18.00.
Yderligere information samt tilmelding hænges op på opslagstavlen.
Referent: Stinne / Dirigent: Frank
Referat af Bestyrelsesmøde 19. januar 2022
Til stede: Frank, Stinne, Jonny, Dan, Mille, Brita, Finn
1.Økonomi
Jonny og Stinne arbejder på årsregnskabet
Der nedsættes et energiudvalg bestående af Jonny og Dan, til at se på fremtiden omkring gasfyr, ventilationsapparatur, andre muligheder – især af hensyn til vores fremtidige økonomi
Hjertestarter – det er for dyrt for os at få den flyttet udenfor, så den bliver indenfor.
Jonny kigger på serviceaftalen til hjertestarteren.
2. Corona-situationen
Vi fastholder de nugældende forholdsregler – max. 18 personer i Messen og max. 30 personer i Salonen og begge steder med en meters afstand
Vi ser tiden an i forhold til smittesituation – foreløbig en måneds tid, hvilket også betyder, at vi har valgt at aflyse banko 30.1.22 samt at udskyde Nytårsfrokosten 26.2.22.
Udlån af Salonen er stadig på hold – der tages dog imod reservationer til senere på året
3. Sagsanlægget mod Fiskerhytten er afsluttet ved Roskilde Ret:
Kopi af Sagsanlæg og rettens afgørelse bliver hængt op på opslagstavlen sammen med referatet, men vedlægges ikke referat på hjemmesiden. Her gengives blot rettens afgørelse:
Retten bemærkede, at det der fremgår af referatet ikke kan betegnes som injurierende, men at begrebet ”hangarounds” ikke er et heldigt ordvalg, det da leder hen imod rockergrupperinger. Da Fiskerhytten har fjernet referatet fra deres hjemmeside, samt beklaget ordvalget, og endvidere har ændret retningslinjerne for proceduren omkring klagesager og hvad der lægges op på deres hjemmeside, finder retten, at sagen mangler retlig relevans.
4. Ugentlig rengøringsordning er i gang – rengøringsgruppen ved Britta og Jan er ansvarlige.
Ved Interne arrangementer : Husk at medtænke/have styr over, hvem der hjælper med at gøre rent bagefter – både køkken, ovn, gulvvask mm. - Så det ikke er de samme som handler ind, laver mad og dækker bord som også skal gøre rent
Forslag: - Allerede ved tilmelding til arrangementet kan man melde sig til hjælp med oprydning, rengøring mm. ved påtegning på tilmeldingslisten.
5.Næste generalforsamling fastlagt til 27. marts 2022, kl. 11.00. ( afh. af corona-situationen)
6.Ingen nye medlemmer optaget
7.Næste møde 16.2.2022 – primært om generalforsamling og coronasituationen
8. Evt.
Ny rengøringsplan – er behandlet under pkt. 4
Hjertestarter – er behandlet under pkt. 1
Værktøjskasse til internt brug etableres - og opbevares i skuret.
19.1.2022 Stinne/ref. FJ/dir.
Velkommen til vores hjemmeside
Nyeste kommentarer
20.09 | 19:58
Må man gerne fiske i havnen det havde jeg nemlig tænkt på at gøre det da ...
16.05 | 21:28
Vi er ude på havet Livø-Ålborg Mhv.815 Kureren God fornøjelse vi ses
25.03 | 09:22
Ha-Ha. du for et smil tilbage. Go`Weekend
25.03 | 09:18
Dejligt at se mit navn, smiler Lona